Brändi-ilme yritykselle, joka haluaa näyttää uskottavalta ja tavoittaa kohderyhmänsä.

Suunnittelen makeita brändi-ilmeitä, jotka kuvastavat aidosti yritystäsi ja tukevat sen kasvua.

Brändisuunnittelijana luon yrityksellesi yhtenäisen visuaalisen ilmeen, joka paitsi näyttää hyvältä, herättää tavoiteltuja mielikuvia ja vetoaa unelma-asiakkaisiin.

Toimiva ja erottuva brändi-ilme voi auttaa yritystäsi menestymään, kasvattamaan myyntiä, lisäämään uskottavuutta ja luotettavuutta. Sen lisäksi pystyt seisomaan yrityksesi takana itsevarmana ja saat tekemiseesi uudenlaista inspiraatiota.

Brändi-ilmeen suunnittelu on yrittäjälle, joka haluaa astua markkinoille heti vahvalla visuaalisella ilmeellä tai yritykselle joka haluaa uudistaa vanhan yritysilmeen vastaamaan nykyistä yritystoimintaa.

Logon suunnittelu yritykselle

Brändisuunnittelu voisi sopia sinun yrityksellesi, mikäli..

  • Olet uusi yritys ja haluat hioa brändi-ilmeesi heti kuntoon. Haluat astua markkinoille itsevarmana ja tehdä kohdeyleisöösi hyvän ensivaikutelman.
  • Yrityksesi punainen lanka on hukassa ja olet kyllästynyt sekavaan ilmeeseen. Markkinointi on haastavaa ja aikaa vievää, koska yrityksellä ei ole selkeää brändi-ilmettä, jota noudattaa.
  • Brändisi visuaalinen ilme ei vastaa palveluidesi tai tuotteidesi laatua eikä se tuo esiin yrityksesi sielua ja sen arvoja.
  • Haluaisit, että brändisi tuntuisi omalta ja voisit seistä sen takana ylpeänä ja innostuneena.
  • Haluat erottautua alan muista tekijöistä ja tuoda esiin oman yrityksesi ainutlaatuisuutta.
  • Sinusta tuntuu, että ”oikeat” asiakkaat eivät löydä palveluitasi/tuotettasi ja haluat houkutella enemmän unelma-asiakkaita.
  • Brändi-ilmeesi on aikojen saatossa päässyt ”vanhentumaan” ja kaipaa päivitystä vastaamaan paremmin nykyajan tarpeisiin.

Mikä on brändi-ilme ja mistä se rakentuu?

Brändi-ilme tarkoittaa yrityksen näkyvää visuaalista osaa, eli yritysilmettä. Se on yrityksen tärkeimpiä investointeja ja tärkeä osa yrityksen identiteettiä, mielikuvien herättelijä ja ensivaikutelman luoja. 

Yrityksen visuaalisen ilmeen suunnittelu lähtee aina liikkeelle logosta. Toimiva logo on yksinkertainen, mieleenpainuva ja ajaton symboli, joka kiteyttää yrityksesi toiminnan ja arvot.

Logo ei ole yhtä kuin brändi-ilme, vaan yksittäinen osa visuaalista ilmettä. Logon lisäksi yrityksen brändi-ilme rakentuu sen käyttämistä väreistä, fonteista, kuvituksista, symboleista ja kuvatyylistä. Nämä kaikki yhdessä luovat kokonaisuuden, joka toimii huomattavana erottautumistekijänä markkinoilla. Strategisesti luotu brändi-ilme vetää puoleensa toivottua kohderyhmää, muodostaa miellyttävän ensivaikutelman ja pitkällä tähtäimeillä mahdollistaa yrityksen kasvun. 

Visuaalinen ilme toimii pohjana kaikelle yrityksesi markkinoinnille, kuten nettisivut, mainokset, esitteet, pakkaukset, käyntikortit ja hinnastot. Brändi-ilmeen avulla yrityksen markkinoinnista tulee johdonmukaista ja selkeää. Yhtenäinen yritysilme luovat ammattimaisen vaikutelman, synnyttää luottamusta ja ennen kaikkea pitkällä tähtäimellä se tuo yrityksellesi lisää asiakkaita. 

Logon ja brändi-ilmeen suunnittelu valokuvaajalle Photo By Elice

HEINI, HIERONTAHUONE HELLI

“Janinan kanssa oli alusta asti vaivatonta ja inspiroivaa tehdä yhteistyötä. Hänen tekemä kattava alkuhaastattelu kartoitti todella laajasti, mitä asiakkaana brändi-ilmeeltä toivon, ja toisaalta laittoi myös itseä vielä syvemmin pohtimaan yritykseni syvempää viestintää. Lopputuloksena Hierontahuone Hellin brändi-ilmeestä ja painotuotteista tuli viimeistelty, visuaalisesti kaunis ja yrityksen arvojen ja hengen mukainen. Näiden pohjalta Hellin myynti ja markkinointi on jatkossa selkeää, yhtenäistä ja visuaalisesti viimeisteltyä.”

ANU, LUMOAVA HIUKSET & HEAD SPA

Projekti eteni hyvin, sain tarvittavaa neuvoa ja apua sekä yhteydenpito oli helppoa. Sain yritykselleni upean brändi-ilmeen ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen. On ihanaa kun yrityksellä on nyt punainen lanka, joka toistuu kaikessa. Yrityksen yleisilme on yhteneväinen ja antaa sen myötä arvokkaan kokonaisuuden. Yrityksen uusi ilme on vaikuttanut positiivisesti yritystoimintaan. Upea uusi ulkoasu saa ihmisissä kiinnostuksen heräämään ja haluavat tutustua yritykseeni lisää.”

 

 

HANNA, HANNAQ

Yritysilme on tuonut itselle varmuutta, helppoutta, selkeyttä ja yhtenäisyyttä useamman yrittäjän yhteiseen toimintaan. Uudet yhteydenotot on selkeästi enemmän omalta kohderyhmältä ja harmoninen kokonaisuus on tuonut tietynlaista rauhaa koko yrityksen toimintaan.

 

 

ELICE, PHOTO BY ELICE

Projektista sain kokonaisen brändi-ilmeen, isoine logopaketteineen ja käyntikortteineen. Lopputulos on paljon enemmän kuin osasin ikinä toivoa. Lopputulos näyttää kauniilta, harmoniselta, klassiselta, naisellisen herkältä  ja ajattomalta. Ja ennen kaikkea minulta. Se on kaikkea sitä mitä tarvitsin! 

 

Yritysilme ja logo yritykselle Halla Living

Kun tilaat brändi-ilmeen suunnittelun yritykselle, saat:

  • Kattava alkukartoitus, jonka avulla selvitetään yrityksesi tavoitteet, kohderyhmä sekä tekijät, joita haluamme brändissä korostaa.
  • Yksilöllinen brändi-ilme, jossa yhdistyy yrityksesi arvot ja ainutlaatuisuus, ja mikä puhuttelee haluttua kohderyhmää.
  • Logo ja sen eri versiot erilaisiin käyttötarkoituksiin, jotta yrityksesi näyttää hyvältä kaikissa tilanteissa.
  • Huolella valikoidut värit ja fontit, jotka välittävät haluttua brändimielikuvaa.
  • Ohjeet brändi-ilmeen käyttämiseen.

    Lisäksi valittanasi on tarpeen mukaan:

    • Painotuotteet ja taittotyöt (käyntikortit, esitteet..)
    • Graafiset elementit (kuvitukset, kuvatyylin määrittely..)
    • Somepohjat
    • Messumateriaalit (roll upit, flyerit..)
    • Nettisivujen visuaalinen ilme

    Brändi-ilmeen suunnittelun hinta

    Jokaisella yrityksellä on omat tarpeensa.  Lopullinen hinta muodostuu valitun kokonaisuuden mukaan. Pyydä yksilöity tarjous suunnittelusta.

    Projektin kesto

    Brändi-ilmeen suunnittelu kestää yleensä 3-6 viikkoa. Kysy tarkempi aikataulu.

    Tutustu alla muutamaan suunnittelmaani brändi-ilmeeseen klikkaamalla kuvia.

    Yritysilme joogaohjaajelle

    Brändi-ilme: LempiLantioni

    Yritysilme ja logo yritykselle Halla Living

    Brändi-ilme: Halla Living

    Logo ja brändi-ilme kauneushoitolalle Ariana wellness beauty
    Logon ja yritysilmeen suunnittelu valokuvaajalle Photo By Elice

    Brändi-ilme: TULOSSA

    Yritysilme hierojalle

    Brändi-ilme: Hierontahuone Helli

    Somatic perspectives logo ja brändi-ilme

    Brändi-ilme: TULOSSA

    Yritysilme ja logo Niemi Nybergh

    Brändi-ilme: TULOSSA

    Logon suunnittelu yritykselle Jauri resort

    Brändi-ilme: Jauri Resort

    Logo ja brändi-ilme HannaQ parturikampaamo

    Brändi-ilme: TULOSSA

    Logon suunnittelu floristille ja kukkakaupalle Florijaana

    Brändi-ilme: Florijaana

    Logon suunnittelu valokuvaajalle Heidi Ollila
    Yritysilmeen ja logon suunnittelu kauneushoitolalle harmony
    Yritysilmeen ja logon suunnittelu kukkakaupalle ja floristille

    Brändi-ilme: Kukkastudio Unelmia

    Logon ja yrityksen visuaalisen brändi ilmeen suunnittelu kauneshoitolalle ja kampaamolle Lumos turku

    Brändi-ilme: Hoitola Lumós

    Yrityksen visuaalisen brändin suunnittelu koirantarvikevalmistajalle polar barks

    Brändi-ilme: Polar Barks

    Logon ja visuaalisen ilmeen suunnittelu yritykselle belleb clothing lastenvaatesuunnittelija

    Brändi-ilme: Belleb clothing

    Logon ja yritysilmeen graafinen suunnittelu sistustus verkkokaupalle havea design shop

    Brändi-ilme: Havea Desing Shop

    Näin yritysilmeen suunnittelu etenee

    1

    KATTAVA ALKUKARTOITUS ENNEN SUUNNITTELUA

    Suunnittelun alussa kartoitetaan yrityksesi taustaa, arvoja, kohderyhmää ja toiveitasi. Millaisia tuotteita tai palveluita yrityksesi tarjoaa, millainen on unelma-asiakkaasi ja mitä brändi-ilmeellä halutaan saavuttaa. Tässä kohtaa hiomme myös toiveidesi ja budjettisi  pohjalta sopivan brändikokonaisuuden, jota lähdemme työstämään.

    2

    BRÄNDI-ILMEEN SUUNNITTELU JA LUOVA PROSESSI

    On aika kääriä hihat ja aloittaa luova vaihe. Pidän sinut koko ajan tiiviisti mukana suunnitteluprosessissa  ja pääset matkan varrella kommentoimaan ja antamaan palautetta luonnoksista. Hiomme kokonaisuutta palautteesi perusteella kohti valmista brändi-ilmettä, joka paitsi näyttää hyvältä, tuntuu myös sinulle omalta!

    3

    VALMIIDEN BRÄNDI-MATERIAALIEN TOIMITTAMINEN

    Yrityksesi uusi, upea, visuaalinen ilme on valmis ja pääset julkistamaan sen koko maailmalle! Tässä kohtaa suunnittelemme vielä tarvittavat markkinointimateriaalit ja painotuotteet vastaamaan uutta visuaalista linjaa. Projektin lopussa pyydän sinulta vielä asiakaspalautteen projektistamme.

    Luodaan yrityksellesi brändi-ilme, josta voit olla ylpeä ja joka vetää puoleensa unelma-asiakkaitasi.

    Usein kysyttyä brändi-ilmeen suunnittelusta

    Mikä on brändi-ilme?

    Brändi on se mielikuva ja tunne, joka asiakkaalle yrityksestäsi muodostuu. Vaikutelma syntyy useista eri asioista, kuten hinnasta, palvelun laadusta ja asiakkaalle syntyvästä kokemuksesta. Yksi suurimmista keinoista vaikuttaa brändiin on yrityksen visuaalinen brändi-ilme. Se koostuu logosta, väreistä ja fonteista. Nämä elementit näkyvät kaikessa yrityksen markkinoinnissa, kuten somessa, painotuotteissa ja nettisivuilla. Brändi-ilme on yleensä ensimmäinen asia, jonka asiakas yrityksestä näkee ja josta syntyy yrityksesi ensivaikutelma. Brändi-ilmeen avulla luodaan mielikuvia, herätetään tunteita ja vaikutetaan siihen, miten yrityksesi nähdään.

    Milloin brändi-ilme kannattaa uudistaa?

    Brändi-ilmettä ei tarvitse muuttaa usein, mutta jokaisella yrityksellä tulee eteen hetkiä, jolloin sen päivittäminen on järkevää ja jopa välttämätöntä. Uudistuksen tarve voi syntyä monesta syystä – joskus pienestä suunnanmuutoksesta, joskus suuresta strategisesta muutoksesta.

    Yritys tai sen strategia on muuttunut. Jos yrityksen palvelut, kohderyhmä tai liiketoiminnan painopiste on muuttunut, vanha brändi-ilme ei välttämättä enää edusta sitä, mitä yritys on tänään. Esimerkiksi B2B-yrityksen laajentuessa kuluttajamarkkinoille visuaalinen tyyli saattaa vaatia kevennystä ja lähestyttävämpää ilmettä.

    Yritys ei erotu kilpailijoista. Markkinat muuttuvat, ja monet toimialat yhtenäistyvät visuaalisesti. Jos yrityksesi logo, värit tai tyyli näyttävät hyvin samalta kuin muiden alan toimijoiden, on aika päivittää brändi-ilme erottuvammaksi ja tunnistettavammaksi.

    Ilme tuntuu vanhentuneelta. Graafiset trendit, typografia ja digitaalisten kanavien vaatimukset muuttuvat nopeasti. Vaikka yrityksen arvot ja ydin pysyisivät samoina, ilmettä voi päivittää kevyesti, jotta se näyttää nykyaikaiselta ja toimii eri alustoilla (esim. sosiaalinen media, mobiili, verkkosivut).

    Brändi ei herätä toivottua mielikuvaa. Jos asiakkaat eivät ymmärrä, mitä yritys tekee tai millaisia arvoja se edustaa, visuaalinen viestintä ei toimi oikein. Uudistettu brändi-ilme voi auttaa välittämään halutun tunnelman, oli se sitten asiantunteva, raikas, luotettava tai rohkea.

    Brändi-ilme on sekava ja repaleinen. Jos logo, värit ja visuaalinen tyyli vaihtelevat eri kanavissa, asiakas ei tunnista yritystä helposti. Brändi-ilmeen uudistus ja brändiohjeistuksen laatiminen auttavat luomaan johdonmukaisen kokonaisuuden, joka vahvistaa ammattimaisuutta ja luottamusta.

    Mitä eroa on logolla ja brändi-ilmeellä?

    Logo on yrityksen visuaalinen tunnus – se on graafinen merkki, joka auttaa tunnistamaan brändin nopeasti. Logo voi olla esimerkiksi yrityksen nimen typografiaa, symboli tai näiden yhdistelmä.

    Brändi-ilme puolestaan on laajempi kokonaisuus, johon logo kuuluu osana. Brändi-ilmeeseen sisältyvät värit, typografia, kuvatyyli, ikonit, sommittelut ja muut visuaaliset elementit, jotka yhdessä luovat yhtenäisen ja tunnistettavan visuaalisen identiteetin.

    Käytännössä logo on brändi-ilmeen ydin, mutta brändi-ilme kertoo, miltä yritys näyttää ja tuntuu kaikissa kanavissa – verkkosivuilla, somepostauksissa, pakkauksissa ja esityksissä. Hyvin suunniteltu brändi-ilme vahvistaa yrityksen mielikuvaa ja tekee logosta entistä vaikuttavamman.

    Mitä brändi-ilmeen suunnittelu maksaa?

    Brändi-ilmeen suunnittelun hinta vaihtelee yrityksen tarpeiden ja projektin laajuuden mukaan. Annan mielelläni tarjouksen juuri sinun yritykselleni. Tarjous ei velvoita tilaukseen. Ota yhteyttä!

    Kauniita sanoja asiakkailtani

    Aiemman projektin ja hyvän kokemukseni perusteella päädyin MakeaDesigniin logouudistukseni kanssa. Tiesin heti, että haluan MakeaDesignin toteuttamaan uuden logon, sillä olin saanut huomata kuinka Janina sai kiinni ajatuksistani todella helposti ja löysi sanoistani juuri sen mitä hain visuaalisesti pääni sisällä, vaikka en edes itse tiennyt mitä hain tai näin.

    Työskentely oli helppoa. Erityisesti arvostin projektin alussa tarkkoja ja laajoja kysymyksiä liittyen toiveisiini ja näkemyksiini logooni liittyen, koin että niillä nimenomaan saan tuotua esiin sen mitä todella haluan, mutta toisaalta en olisi ikinä osannut kuvailla toiveitani niin tarkasti ilman kysymyksiä. Minulle tuli myös projektin aikana hyvä tunne siitä, kuinka juuri minun yritykseni logoon keskitytään niin, että siitä saadaan paras mahdollinen ja minulle soveltuva. Kaikissa välivaiheissa sain vaikuttaa ja antaa mielipiteitä.

    Logouudistukseni onnistui erinomaisesti. Yritysilmeeni sai merkittävän kohennuksen ammattimaisempaan suuntaan. En voisi olla tyytyväisempi. Logo istuu niin nettisivuilleni, kuin sosiaalisen median tileilleni, sekä erilaisiin markkinointimateriaaleihin ja tuotteisiin. Se on minulle ”helppokäyttöinen”, asettelu on helppoa ja se sopii ihan mihin tahansa.

    Mikäli minulla tulee uusia tarpeita graafisen suunnittelun osalta, aion varmasti olla yhteydessä jälleen MakeaDesigniin.

    ANNIINA TERÄVÄINEN, VARHAISKASVATUKSEN OPETTAJA, KASVAT

    ”Olemme tehneet Janinan kanssa yhteistyötä jo usean vuoden ajan. Hän on suunnitellut meille markkinointimateriaalia käyntikorteista valotaulumainoksiin sekä joulukortteihin. Asiointi Janinan kanssa on ollut alusta asti todella sujuvaa. Hän tavoittaa aina hyvin nopeasti sen, mitä haemme. Lopputulos on laadukas, huolella tehty ja meidän näköinen.”

    ANNIRIIKKA TERVO, TOIMITUSJOHTAJA, SUOMEN URHEILUHIEROJAOPISTO

    ”Päädyin MakeaDesigniin, koska Janinan aiemmin suunnittelemat logot olivat tyylikkäitä ja ammattimaisia. Olin erittäin vakuuttunut, miten tarkasti Janina halusi tietää yrityksestä ja oikeasti tutustua yrityksen ytimeen, jotta logosta tulisi mahdollisimman kuvaava. Lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen ja saan laittaa logon ylpeydellä eri paikkoihin esille. Asiakaspalvelu oli ystävällistä ja erittäin avuliasta. Olin erityisen iloinen siitä, miten kattavat opastukset sain logojen, värien ja fonttien käyttöön. Kiitos!”

    NETTA ELOMAA, KOIRAPALVELU TUNTEELLA

    Pyydä tarjous!

    Mukavaa, että löysit sivuilleni ja kiinnostuit yhteistyöstä kanssani. Millaiseen projektiin etsit tekijää? Kaipaako yrityksesi visuaalinen ilme pientä tai isompaa uudistusta? Tarvitsetko ehkäpä apua käyntikorttien tai esitteen suunnitteluun? Tartun mielelläni niin pieniin kuin isompiinkin projekteihin.

    Täytä oheinen yhteydenottolomake tai lähetä sähköpostia. Tarjouspyyntö on ilmainen eikä velvoita mihinkään!

    info(@)makeadesign.fi (poista sulkumerkit)

    Mitä kautta löysit sivuilleni?